Firma MARINE SPORT působí na českém trhu více jak deset let. Nabízí prodej lodí, člunů, nafukovacích člunů, lodních motorů, lodního příslušenství a příslušenství pro jachting. Poskytuje také záruční a pozáruční servis. Zákazníkům nabízí také půjčovnu člunů, vodních lyží, wakeboardů a vybraného příslušenství. Věnuje se také prodeji náhradních dílů, lodnímu bazaru a výrobě plachet a perseniků.
do současnosti
na tržbách ročně z kampaní
nárůst tržeb pod naší správou
podíl nákladů na reklamu v posledním roce
Klient nastavil kampaň v expresním režimu svépomocí za asistence Google. Těmito kampaněmi se klient sice dostal do inzerce, ale kampaně stály více peněz, než vydělali a klient se v roce 2018 potýkal s PNO 289%. Takové PNO by se nelíbilo asi žádnému podnikateli a tak se klient rozhodl marketing posunout dále. Klientovi jsme tedy vypracovali audit, abychom vyhodnotili současný stav. Dále jsme vyhodnotili data z Google Analytics, vyslechli informace od klienta, vzali v potaz i současný stav marketingové kampaně a na základě těchto dat a informací jsme navrhli efektivní marketingovou strategii. Strategii jsme přizpůsobili i faktu, že se jedná o sezónní produkty a nejvíce klient prodává v létě. I skrze tento fakt jsme dokázali vymyslet strategii, aby prodej nespadl mimo sezónu. S klientem jsme na základě shodné vize budování povědomí a zvýšení tržeb navázali spolupráci a veškerou inzerci na Google Ads jsme přenastavili podle navržené strategie – vyhledávání, obsah, nákupy, remarketing, youtube. Cílem bylo budovat povědomí eshopu a zvýšit prodej příslušenství k lodím, náhradní díly, produkty na vodní sporty a nafukovací čluny.
Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat a PNO se začalo snižovat. Po roční spolupráci tedy v roce 2019 jsme vyhodnotili kampaně a PNO bylo v kladných hodnotách 14,46%. Přicházeli jsme s novými nápady, které se klientovi líbily a tím jsme posouvali marketingovou strategii dále. Samozřejmostí bylo doporučení jak nejefektivněji využít daný rozpočet mezi jednotlivými kanály, vymýšlení nových kreativních bannerů, kombinování strategií nebo rozšiřování marketingových kanálů jako jsou sociální sítě. Tyto změny v marketingové kampani, plánování a vzájemná komunikace přinesli v dalším roce další zlepšení. Kampaň byla v té době druhým rokem v roce 2020 v našich rukou a PNO se snížilo na 5,03%.
Když se nebudeme dívat na PNO, ale porovnáme kampaně na základě výkonu prodeje eshopu tak v roce 2018 byly tržby o 98,91% horší než máme nyní v roce 2020.
Meziročně když se podíváme na výkon 2019 a 2020, kdy byly a jsou marketingové kampaně v našich rukou zvýšili jsme tržby o 79,09%.
Z čehož vyplývá, že cena za konverzi se od roku 2018 snížila o 97,43% i skrze nepříznivou dobu s Covid19.
Cílem bylo a stále je prodej produktů skrze eshop a kamenné pobočky.