Snížili jsme PNO na 4,1% a zajistili 6x vyšší nárůst tržeb

Případová studie gregorynabytek.cz

EURODONE S.R.O., - Gregory Veliký prodává kvalitní nábytek z masivního dřeva za skvělé ceny. Dřevo je nejlepší materiál pro výrobu nábytku. Každý kus je unikátní a nese v sobě příběh stromu, ze kterého pochází. Dřevo je materiálem přírodním, obnovitelným a zdravotně nezávadným. Nechte se překvapit cenami nábytku na e-shopu www.gregorynabytek.cz a udělejte si radost kvalitním kouskem nábytku z masivního dřeva do Vašeho domova i Vy.

Společnost EURODONE S.R.O, dříve provozovala dva e-shopy. Klient propagoval své výrobky i na eshopu nabytek-masiv.com, který je v dnešní době přesměrován na nový web www.gregorynabytek.cz. Na přání klienta jsme nejprve spravovali kampaně pro eshop nabytek-masiv.com. Později došlo k automatickému přesměrování tohoto webu na nynější internetovou adresu www.gregorynabytek.cz. Doporučili jsme klientovi, aby své výrobky propagoval pouze na eshopu gregorynabytek.cz z důvodu, že původní platforma byla již technologicky velmi zastaralá a nákupní proces skrze tuto platformu byl zdlouhavý a neefektivní, čemuž  nasvědčovalo i to, že míra okamžitého opuštění webu zde byla nad 72 %. Klient byl s naší dosavadní prací spokojen a řídil se naším doporučením. Následně došlo k přesměrování původního eshopu na nový.

Výsledky kampaně

kal

od 2019

do současnosti

ikona

3 - 6x vyšší

nárůst tržeb pod naší správou

graf

5 - 6 mil.

na tržbách v google analytics

kolac

o 5 %

nárůst průměrné hodnoty objednávky

Cílem bylo zvýšit prodej

Klient Gregory nábytek dříve inzeroval s agenturou, která nastavila jednu kampaň ve vyhledávací síti, obsahové síti a dále reklamní kampaň v Google nákupech. K optimalizaci docházelo jen minimálně a výsledky kampaní byly mizivé. Nastavené reklamy nebyly funkční. Klient se obrátil na naší agenturu.  S klientem bylo domluveno, že nastavíme všechny kampaně znovu tak, aby byla zohledněna struktura webových stránek. Byly vytvořeny reklamy ve vyhledávání síti, v obsahové síti i Google nákupech. Reklamy v jednotlivých kanálech jsou průběžně doplňovány dle požadavků klienta a v duchu novinek a trendů v oblasti PPC marketingu. 

V roce 2020 dosahovaly průměrné tržby e-shopu hodnoty přes půl milionu Kč. Jednalo se o postupný vývoj tržeb. Při optimalizaci reklamy jsme narážely na omezení, které nám částečně blokovali výkon reklamy. Po provedení úprav již docházelo k postupnému růstu tržeb až na nynější průměrnou hodnotu. PNO bylo v květnu 2020 na hodnotě 9,41%. Na konci roku 2020 se PNO pohybovalo na hodnotě 1,73%. Data v roce 2021 naznačují pokračující trend růstu tržeb i snižování PNO, které v roce 2021 osciluje okolo 1,1%. Analyzovali jsme kampaně na Google Ads a data z Google Analytics a nastavili nový marketingový plán směřování kampaní. Po roční spolupráci jsme rozšířili inzerci do reklamního portálu Sklik. 

grafy
analýza

Kampaň v Google Nákupech jako nejvýkonnější prodejní kanál pro eshopy

Není pochyb o tom, že kampaně v nákupech bývají nejvýkonnějším typem kampaní pro eshopy, avšak vydat se marketingově pouze směrem propagace zboží pouze formou reklamy v nákupech není zcela ideální. Proto jsme, po domluvě  s klientem, rozšířili inzerci dalších typů kampaní, jako je vyhledávací síť a obsahová síť. Přidali jsme reklamy ve vyhledávací síti, dynamické reklamy ve vyhledávací síti i reklamy v obsahové síti. Nechybělo ani rozšíření kampaní v nákupech. 

Razantní zvýšení tržeb

Kromě PNO (4,1% v roce 2020) nás zajímalo vyhodnocení růstu tržeb, které vzhledem ke snížení PNO mělo nastat a také se tak stalo. Od doby, kdy klient začal s námi spolupracovat, došlo k 3 až 6 násobnému měsíčnímu růstu tržeb. Se zvýšenými tržbami došlo také k nárůstu průměrné hodnoty objednávky, která se zvýšila o 5 %. Tento nárůst není velký, avšak počet provedených transakcí za jeden měsíc, se za dobu naší správy téměř ztrojnásobil. V roce 2021 tento trend pokračuje a počet provedených transakcí za jeden měsíc je více než 2x větší oproti průměrnému počet objednávek v roce 2020.

mobil
terč

‍Jak jsme dosáhli cíle:‍

  • Proběhl audit marketingové kampaně (u původní platformy eshopu)
  • Analýza a vyhodnocení dat v Google Analytics

  • Průzkum trhu a analýza klíčových slov

  • Definovali jsme si cesty k zákazníkům

  • Určili jsme cílovou skupinu

  • Definovali jsme strategii

  • Vypnuli jsme všechny staré kampaně

  • Nastavili jsme nové kampaně

  • Komunikovali jsme v rámci týmu za účelem zvýšení efektivity kampaní.

  • Spustili jsme kampaně

  • Komunikovali jsme s klientem

  • Optimalizovali kampaň dle demografických a geografických ukazatelů

  • Optimalizovali jsme je na základě výsledků

  • Přicházeli jsme s nápady, kam marketingovou kampaň posunout

  • Realizovali nové strategie

  • Vylučovali a odstranili jsme cesty, které neměly výkon

  • Přidávali jsme další marketingové kanály

Co bylo cílem kampaně

Cílem bylo a stále je prodej produktů pomocí eshopu a kamenné pobočky. Zvyšování tržeb a snižování PNO za pomoci dalších inzertních kanálů a optimalizace stávajících marketingových kanálů.

cíl

I pro vás nalezneme řešení